Warsztaty taneczne 24-25 października 2015

Październikowe warsztaty taneczne ZPiT „Suwalszczyzna” odbyły się w sali lustrzanej (sobota, niedziela) Suwalskiego Ośrodka Kultury z udziałem choreografów Jarosława Wojciechowskiego i Małgorzaty Wojdełko oraz chórmistrza Ignacego Ołowia. Zajęcia rozpoczęła grupa koncertująca (Powoje), następnie dołączyła grupa Patronów. Niekiedy obie grupy ćwiczyły jednocześnie.

Było to przedostatnie zgrupowanie przed premierą widowiska taneczno-teatralnego „Bal w Resursie Obywatelskiej”. W programie powtórzono i poprawiono choreografię tańców: Walc Debiutantów, karo mazurowe, kotylion, polka galopka, padespan, kadryl, polonez, polka mazurka, oberek. Ograno rekwizyty i scenografię (współpraca przy wykonaniu M. Iwaszko).

W przerwie sobotniego treningu uczestnicy otrzymali posiłek regeneracyjny i zapoznali się z planem kolejnych spotkań z mistrzami i dodatkowych zajęć poza stałymi przygotowujących do prapremiery i premiery które  zaplanowane są 6 i 11 listopada 2015 roku w Muzeum Okręgowym i Suwalskim Ośrodku Kultury w Suwałkach.

Walc, walc i okienka, przez które dobrze się zagląda.

Walc, walc i okienka, przez które dobrze się zagląda.

Ćwiczenia pod czujnym okiem choreografa.

Ćwiczenia pod czujnym okiem choreografa.

Pan Jarek i Kinga — ostatnie szlify.

Pan Jarek i Kinga — ostatnie szlify.

Tak podnosi się piękne dziewczęta — prezentacja.

Tak podnosi się piękne dziewczęta — prezentacja.

Pierwszy do ćwiczeń praktycznych podążył Kacper.

Pierwszy do ćwiczeń praktycznych podążył Kacper.

Zrealizowano próbę scenariuszową oraz próby na dużej scenie SOK. Pod kierunkiem instruktora SOK Jolanty Hinc-Mackiewicz przeprowadzono ćwiczenia aktorskie towarzyszące partiom teatralnym. Wprowadzono szczegółowe rozwiązania niektórych przejść scenicznych.

Pierwsze wyjście na deski sceny... Choreografowie patrzą zatroskani.

Pierwsze wyjście na deski sceny… Choreografowie patrzą zatroskani.

Nie za głęboko, damy przodem.

Nie za głęboko, damy przodem.

Pierwsza sceniczna.

Pierwsza sceniczna.

Punkt obserwacyjny akustyka.

Punkt obserwacyjny akustyka.

Do 32-osobowej podstawowej grupy tancerzy dołączyło jedenaście osób pełniących dodatkowe role sceniczne, m.in. Fotografa, Pań z Towarzystwa, Pokojówki i Lokaja.

Kontynuowano ćwiczenia z emisji głosu i doskonalono naukę Pieśni Filaretów i pieśni „Na wzgórzach Mandżurii”.

W czasie dwudniowych warsztatów zrealizowano 15 godzin warsztatowych.

Zdjęcia z warsztatów — Piotr Kuczek. Próbę na scenie fotografował Krzysztof Mierzejewski.

A to historyczne zdjęcie, pierwsze i jedyne, które poszło „na pierwsze strony gazet” — i nikt się nie zorientował, że jeden szczegół nie pasuje do całości!

A to historyczne zdjęcie, pierwsze i jedyne, które poszło „na pierwsze strony gazet” — i nikt się nie zorientował, że jeden szczegół nie pasuje do całości!

 

Top